Aku dgn tenang lamarkan “betina” itu utk suami aku. Tapi dia minta tempoh satu bulan. 13 hari selepas itu perkara mengejvtkan berlaku

Salam min .. Saya nak brkongsi crta rumh tngga saya . Crita kisah cinta saya memang agak panjang . Sebelum tu tolong hidekn profile fb saya min.. Perkahwinan saya dengan suami adalah dari perknalan ibu bapak kedua pihak.. pada mulanya memang saya menolak hinggakn saya melarikan diri selama 3 minggu, tapi akhirnya saya ikutkan keinginan orang tua ,saya tunaikan permintaan mereka. Usia saya ktika saya brkhwin 27 dan saya bekerja sebagai guru , manakalah suami 29 dan bekerja meguruskn rstrn milik beliau sendiri .

Pada mulanya perkwinan kami memang agak janggal (maklumla tak kenal pun satu sama lain) tapi disebabkn suami pandai mengambil hati , baik , penyayang serta mempnyai kesabaran , Akhirnya saya jatuh cinta dengan suami saya. Kami pun bercinta selepas nikah , megenali satu sma lain . Prcinta kmi brmula slps 7 buln bnikah..Mmg semuanya indah , saya di layan mcm seorg putri , alhamdulillah d sbbkn suami satu2nya anak Mil dan Fil saya sebagai menantu amat2 di sayangi . Mil memang seorang yang baik , Sayangkan menantunya..

Perkahwinan saya dan suami baik selama 8 tahun.. tapi yang sedihnya kami belum di kurniakn seorang zuriat . saat ni memang Mil berharap sangat kami ada anak bersama. Tapi rezeki belum ada nak buat macam mana kan?. saya dan suami dah pergi pun cek kat doktor , doktor kata saya tak mandul pun boleh beranak cuma belum rezeki. Hidup kami seperti pasngan biasa.. Setiap sabtu dan ahad saya akan luangkn masa bersama suami trcinta di rstron.

Image result for kahwin tiada anak

Smpai la usia perkwinan saya dan suami 12 tahun , masih sama. kami tetap berdua belum di kurniakn zuriat.. dan pada masa ni saya dah nampak perubahan suami dari segi layanan dia kat saya memang nmpk jelas sangat berubah. Dari pangil sayang dia dah mula panggil Kau. Semakin lama semakin lagi menjadi , suami dah pandai tak balik ruma. kata nak hilangkan stress sebab rstron sekarang pendapatan tak berapa msuk bahkan rstron dapat ja pendapatan macam hari2 sblumnya.

Dari suka keluar bersama sekarang dah tak sebab kata nanti kawan2 tanya kenapa belum ada anak lagi dia malu dengan kengkawan. Mil ada juga suruh ambil anak angkat tapi suami tak nak. Ada satu hari saya prgi restoran tapi suami tak ada staf pun tak tahu mna suami pergi. saya call suami tanya “Abang kat mna” dia kata jumpa kawan. Ok saya tak syak lagi suami ada perempuan lain. Sampai ada hari tu suami telelap sebab penat balik jam 4 subuh. Hp suami balik2 masuk call tapi no hp tak save yee.

Saya nak cek hp suami buat kali pertama selama 12 tahun berkahwin baru ni kali pertama saya cek hp sebab telalu percayakn suami. tapi tak dapat apa pun sebab suami letak passwd . Dah sini dah mula firasat makin kuat suami ada perempuan lain . Datang lagi call no sama , saya save no td then cek kat whsp ok ada tapi tak dapat tengok gambar . pada esknya saya cll guna no hp lain perempuan sambut saya kata salah cll then say sorry.

Related image

Tapi di sebabkan tak ada bukti lagi saya tak cakap lagi kat suami. Sampai 1 msa kawan kerja call kata nampak suami kat mall dengan seorang perempuan masa ni memang dah mengigil 1 badan tanpa ada apa fikiran saya tingglkan class saya then balik rumah. saya tunggu suami sampai ruma tapi suami sampai ruma jam 5 pagi.. Bila tanya kata lepak dengan kawan dari pagi. Dah nmpk suami tipu tapi saya tak cakap lagi.

Esoknya saya ambil cuti. tapi pada masa yang sama saya dengan sahabat saya ikut kereta suami. alasan saya kat suami nak keluar jumpa mak pak kat kg , suami bagi saya keluar. Saat tu suami tak tahu yang saya ikut dia guna kereta kawan dari belakang.. Sah Suami Curang. saat tu hnya allah tahu perasaan saya. Suami datang ambil perempuan tu kat rumh dia. Saya sempat snap gmbr jadi bahan bukti. Nak tahu suami ambil bawa dia pgi mana ? Pergi hotell tuu . Cek in kat hotel ..

Memang hati hancur, Dari sayang rasa memang dah tawar. Saya tahu silap saya sebagai isteri, belum dapat bagi dia zuriat tapi ini bukan alasan untuk dia menduakn saya. Masa tu memang tak nak dah ikut suami pergi mana lagi hati dah hncur sangat dah masa ni . memang nak balik ruma tnggu suami dan nak tnya suami ..
Suami blik tapi kali ni awal dari rstrn tetapi lepas makan dan mandi.

kami solat bersama lepas ja solat saya cium tngan suami mnta ampun sebab tak dapat bagi zuriat , dan saya cakap kat dia ” apa kurang saya sbgai istri , dia kata saya semprna kat mata dia then tanya kenapa saya tetiba begini. saya ambil hp saya then tnjuk kat dia gambar yang saya snap masa dia ambil pmpuan tu dan msa dia masuk hotel dengan permpuan tu . Dia hnya diam membisu. Saya tak titikkn air mata pun masa ni dengan cool saya cakap ” saya pinang kan dia untuk abang , saya sedar mana silap saya sebagai istri , saya tak mampu nak bagi abang zuriat kalau dengan kawin lain mungkin abang akan dapat waris abang . saya izin abang kwin lain. Suami diam lagi.

Masa ni saya peluk suami saya. saya kata kat suami “lupakn masalah nie untuk seketika saya nak abang ingat waktu kita bersama dari tak ada perasaan sampai kta boleh ada perasaan, dan malam tu saya mnta izin tidur lain bilik. tapi suami diam lagi. Esknya saya bangun awal , saya tinggalkn nota buat suami “Abang sarapan. saya tak masuk kerja saya minta maaf tak minta izin saya nak kluar cari semagat saya blik”.

Saya jumpa permpuan tu. saya ajak bincang elok2 . saya tanya berapa lama hubungan mereka. sajauh mana hubungan mereka. tapi smua prtnya saya kpadaa pmpuan tu buat saya sakit. setiap jawapan yang kluar dari mulut perempuan tu buat saya jatuh begolek.. saya kuat kan semangat saya sabar. Dengan tenang saya lamar dia jadi madu saya tapi dia hanya mjawab “Saya masih belum sedia bernikah’ saya bagi masa kat dia selama 1 bulan. Selama sebulan hubungan kami suami isteri seperti biasanya.

Semua keperluanya suamii saya sediakan. makan pakainya saya siapkan.. Dan selama sebulan juga saya mgambil cuti tanpa gaji. Saya luang kan masa sebulan bersama suami sebelum saya mendapat jawapan dari bakal maduku.. Berbakikan 17 hari jawapan tiba , saya pergi ke klink kerana muntah2 dan cepat berasa letih. Suami ku menemaniku kerana aku tidak larat untuk memandu . Alhamdulillah aku di sahkn Hamil 3 minggu.

Pada masa itu hanya seorang insan saja yang ada di mata ku iaitu suami ku , bertapa gmbiranya suamiku apabila dapat mendengar degup jantung anak kami sampaikn air matanya jatuh brlinaggan . Pada saat itu juga hubungan kami mkin mesra .Suami ku tidak lagi baik lewat malam, malahan suami ku juga berkata padaaku dia telah memutuskn hubungnnya dengan perempuan tu sejak mlm saya megetahui segalanya.. tapi saya katakn pada suami ku “Nikahilaa dia , Apa pun jawapan yang bakal dia buat saya terima dengan hati terbuka, kerana hubungan abang dengan dia bukan sekadar kawan malah sampai ke katil ” suami ku hnya menuruntukan dengan suara tagisan suami ku memelukku dan meminta maaf kerana telah melukakn saya .

Sebulan kini tiba. Hari di mana saya berjumpa dengan bakal maduku saya menerima apa juga keputusan yang akan di buat oleh bakal maduku. Setelah hmpir 3 jam menunggu saya menerima pesanan ringsa dri no tidak di knali “Maaf saya tak sedia nak jd bini no 2 , saya undur diri . maaf kerana perna hadir memberi luka ” Dan alhamdulillah hingga kesaat ini suami setia . Kejadian yang lepas memberi keinsafan buat suami saya . Dan berkat kesabaran saya , berkat doa saya akhirnya Allah makbul kan doa seorang insan untuk di pilih mendptkn zuriat .

Perjalanan rumah tangga kami tidak akan sempurna jika tiada ujian yang Allah berikan . Cerita saya bukan rekaan tapi ini lah realiti kehidupan saya. Hari2 ku , ku jalankan seperti biasa , kini kami menanti anak2 ku utuk melihat dunia . Ya Anak – Anak ku kena saya di sahkn hamil anak kembar. Syukur atas segala ujian kau berikan Allah .. Buat suami ku saya beharap tiada lagi orang ktiga. Hanya kita berempat selepas ini. Sumber : KRT

sumber edisiharian

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *