Sedih ! Banduan Paling Cantik Yang Akan Menjalani Hukuman Mati Ini Meminta Satu Permintaan Untuk Mencabut “Benda Ini” Dari Dalam Tubuhnya Sebelum Dihukum Gantung …

Namanya Taojing. Ia adalah seorang wanita cantik kelahiran 1971 di bagian selatan Yunnan. Taojing seharusnya seperti wanita kebanyakan yang mendapatkan cinta dan kasih sayang dari orang tuanya. Tapi, takdir berkata lain…

Orang tua Taojing bercerai. Namun, Taojing bersikeras ingin tetap tinggal di Yunnan. Ia membuka salon disana. Tapi, lagi-lagi Taojing dipertemukan dengan seorang laki-laki yang mengubah hidupnya. Laki-laki itu adalah Yangmou, seorang pengedar narkoba.

Pertama, karena Taoqing belum pernah mengalami hal ini, ia tertipu rayuan manis Yangmou untuk menjadi kekasihnya. Karena tertipu oleh cinta, Taoqing bersedia ikut Yangmou pindah ke luar kota dan masuk ke jebakan yang sudah dirancang Yangmou dengan sangat rapi.

Didalam jebakan Yangmou, Taojing membawa narkoba dalam jumlah besar melewati batas kota, tapi disana ia ditangkap polisi. Pengadilan memutuskan memberikan hukuman mati kepada Taojing karena ia telah membawa obat melebihi batas. Hanya karena Taojing bertemu dengan orang yang salah, ia terjebak dan harus dihukum mati.

Yang lebih tragis lagi adalah Taojing masih berpikir bahwa diantara dia dan Yangmou adalah cinta tulus. Ia rela mati deminya, ia tidak bersedia memberikan alamat dan identitas Yangmou di pengadilan. Ia rela menanggung segala tuduhan dari hakim di pengadilan.

Taojing dihukum mati pada tanggal 28 Oktober 1991, saat itu ia masih berusia 20 tahun, masih muda. Sebelum hari eksekusinya, ia meminta satu permintaan yang aneh. Ia ingin alat kontrasepsi cincin intravagina nya dikeluarkan. Akhirnya keinginnanya dikabulkan dan dia dieksekusi mati.

Setelah Taojing meninggal, saudara laki-laki dan ibunya hanya bisa menangis. Tetapi, semuanya sudah tidak dapat berubah. Jadi, kita harus menghargai diri sendiri dan jangan pernah melakukan hal-hal ilegal!

‘Selepas bersalin, saya akan lepaskan awak’ – Isteri hamil 5 bulan dicerai kerana melakukan perkara ini…

Image result for ‘Selepas bersalin, saya akan lepaskan awak’ – Isteri hamil 5 bulan dicerai kerana melakukan perkara ini…

Assalamualaikum admin The Reporter, harap admin tak keberatan menyiarkan cerita ini sebagai pengajaran buat semua di luar sana.

Saya berkahwin dengan duda. Kami dah kahwin tujuh bulan dan saya kini hamil anak pertama lima bulan. Sebelum ini, suami bercerai dengan isteri pertamanya dulu disebabkan dia telah terlanjur dengan seorang perempuan sehingga melahirkan anak luar nikah ketika masih study.

Tahun lalu, perempuan itu tinggalkan suami saya untuk lelaki lain. Selepas beberapa bulan kemudian, saya dan suami berkenalan dan merancang untuk berkahwin. Sekarang, perempuan itu datang kembali.

Minggu lepas memang saya ada terbaca semua perbualan mereka dan tengok video itu sekali imbas. Ada dua video tetapi saya tengok satu saja, tak sanggup nak tengok lagi. Masa kantoi itu, memang saya tanya suami apa semua itu dan dia sendiri mengaku perbuatan dia. Tetapi saya tak sempat copy apa-apa.

Suami langsung tidak meminta maaf di atas perbuatannya itu. Malah cikgu itu pun tiada perasaan bersalah dan buat suami saya seperti suami dia.

Hari ini suami balik kerja marah-marah dan kata video itu sudah viral di media sosial. Ya, saya yang dituduh telah memviralkan video tersebut walaupun video seks mereka itu tiada dalam simpanan saya.

Video itu viral di Twitter, Tumbler dan Telegram. Suami kata dah heboh sejak Jumaat lalu dan pengetua sekolah pun dah tahu. Saya baru saja tahu hari ini (Ahad).

Dia keluar rumah temankan cikgu itu buat laporan polis. Yelah, cikgu itu lebih utama kan dalam hidup di sekarang. Jadi, saya pun dah buat cover report petang tadi untuk diri saya sendiri.

Masih terngiang-ngiang di cuping telinga setiap erangan dan rengekan cikgu itu semasa bersama suami ku. Ini kan pula saya nak simpan dan sebarkan video jahanam itu? Kehidupan saya mula penuh dengan cara-cara untuk melupakan apa yang saya tengok. Trauma.

Cikgu itu mencari suami saya kerana menyalahkan saya menjadi punca dia kemurungan. Sekolah di tempatnya mengajar juga telah tahu yang dia ada anak luar nikah. Dia menjadikan suami saya sebagai tempat mengadu, meluah rasa, dan akhirnya bermadu kasih sehingga ke ranjang. Ya, mereka bekas kekasih dan kini menjadi kekasih semula.

Dan dengan mudah juga demi mahu bersama dengan perempuan itu, suami telah melafazkan cerai seperti mana yang dia buat pada isteri pertamanya dulu. Dia kata selepas saya bersalin, dia akan lepaskan saya.

Saya tiada tempat nak meluah rasa. Suami saya juga telah nekad untuk melepaskan saya selepas saya bersalin. Saya terima dan akan uruskan semuanya dengan sendiri.

Buat suami saya, dulu lagi saya dah kata awak tetap akan pilih dia, bila dia datang bila dia nak. Awak yakinkan saya, awak dah terlalu membencinya. Awak takkan terima dia walau macam mana dia datang. Tengoklah sekarang? Dengan mudah awak lafazkan cerai dan memilih dia.

Buat cikgu NJ, terima kasihlah kerana berjaya merosakkan dua rumah tangga dalam masa lima tahun. Sungguh saya tak percaya suami saya masih tegar memilih awak walaupun awak dah bersama dengan banyak lelaki dan menjadikan nafsu sebagai tuhan mu.

Video kalian yang viral di media sosial hari ini, bukan dari saya. Tetapi anggap balasan dari Allah kerana telah menghancurkan dua rumah tangga, atas perbuatan jijik kamu. Allah juga nak membantu mempermudahkan urusan saya di mahkamah. Saya hilang suami, cikgu itu hilang masa depan. Doakan saya dan anak dalam kandungan sihat sempurna, cukup sifat akal.

Saya masih di sini, menunggu sehingga melahirkan. Saya dah pernah pesan, kalau bukan saya yang buat, orang lain yang akan buat.

Buat pembaca, doakan kehidupan saya dan anak berjalan lancar seperti biasa. Kandungan saya sihat sejahtera dan dipermudahkan urusan sehingga saya bersalin. Patutlah cikgu itu pernah mesej aku,

“Jaga baby baik-baik…”

‘Dah kerap terlanjur’ – Suami orang dan janda anak 4 ditahan di dalam bilik sewa

Penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) membuat serbuan di sebuah bilik sewa di bandar raya Kuala Terengganu, selepas menerima maklumat awam dan berjaya menahan lelaki berstatus suami orang bersama dengan janda anak empat, lapor Harian Metro.

Serbuan yang dilakukan pada Rabu lalu itu dibuat selepas JHEAT menerima maklumat awam yang mengatakan terdapat pasangan belum berkahwin berada di dalam bilik sewa.

Ketika anggota penguat kuasa tiba di lokasi, pintu utama dibuka oleh seorang perempuan yang hanya bertuala dan pemeriksaan lanjut menemui seorang lelaki memakai seluar jeans dan tidak berbaju.

Siasatan awal JHEAT mendapati, lelaki berusia 40 tahun dan janda berusia 46 tahun itu pernah ditahan di atas kesalahan yang sama pada bulan Mac.

“Siasatan mendapati mereka pernah dicekup sebulan lalu kerana melakukan kesalahan sama. Malah lelaki yang bekerja sebagai kontraktor mendakwa datang ke bilik sewa janda anak empat itu selepas dihubungi kekasihnya,” kata sumber Harian Metro.

Difahamkan, lelaki berstatus suami orang itu mengaku kerap berjumpa dengan janda berkenaan hanya semata-mata mahu memuaskan nafsu selain mendakwa mereka sudah kerap terlanjur.

Gambar sekadar hiasan sahaja

Pasangan itu ditahan dan dibawa ke Pejabat Agama Daerah Kuala Terengganu untuk siasatan lanjut. Bagaimanapun, kedua-duanya diikat jamin oleh anak masing-masing sementara menunggu tarikh pertuduhan di Mahkamah Syariah Kuala Terengganu.

Sementara itu, Pesuruhjaya JHEAT, Wan Ismail Sahaimi Wan Omar, mengesahkan tangkapan pasangan berkenaan dan kes disiasat mengikut Seksyen 29 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 iaitu perbuatan sebagai persediaan untuk melakukan persetubuhan luar nikah.

SUMBER

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *