Bikin Malu !! Ingat tak ada CCTV? Lihat apa yang mereka buat Sungguh Jijik

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Bikin Malu !! Ingat tak ada CCTV? Lihat apa yang mereka buat.. Netizen: “Nanti mereka yg akan merasakan azab dari allah. allah maha melihat allah tak tidur. Perbuatan buruk mereka akan dicatat oleh malaikat..”

Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Adakah anda pernah mencuri apa-apa? Kebanyakan kita sebagai kanak-kanak kecil atau bahkan sebagai orang dewasa telah melakukannya. Kanak-kanak itu, sudah tentu, biasanya tidak menyedari jenayah itu sehingga ibu bapa memaksa dia untuk mengambil kembali gula-gula atau apa sahaja objek yang cerah ditangkap di kedai atau perubahan yang dirobohkan dari perapian dan menyelinap ke dalam saku.

Sebagai orang dewasa, kita kadang-kadang bersenang-senang mengambil kotak Kleenex dari bilik hotel, dan ada juga yang mungkin memakai tuala atau jubah mandi, yang paling mungkin berfikir: Saya membayar cukup untuk bilik hotel ini.

Mereka boleh memberi saya Kleenex tambahan untuk harga. Dan tentu saja, orang yang dihadapi oleh kesulitan besar kadang-kadang terpaksa mencuri ketika lapar untuk menyelamatkan nyawa mereka, atau ketika anak-anak mereka sangat membutuhkan masa perang atau masa-masa lain dan tempat-tempat kemiskinan yang mengerikan.

Apa-apa pun, jom mari kita tonton video di bawah. Bikin Malu !! Ingat tak ada CCTV? Lihat apa yang mereka buat.. Saksikan

Sila tonton video:

SUMBER

MAKCIK INI BERJAYA MENIPU DUIT BAKI YANG DIBERI OLEH PENJUAL DI PASAR DENGAN CARA PROFESIONAL

Bercakap tentang menjadi licik. Makcik ini pasti menguasai seni mengalihkan perhatian untuk mencuri wang. Dalam video Facebook yang disiarkan pada 29 Jun, seorang makcik dirakam dengan cepat memasukkan wang baki yang diterima ke dalam poketnya dan mendakwa bahawa dia tidak menerima baki yang cukup di gerai sayur-sayuran di Pasir Ris, Singapura.

Rakaman CCTV menunjukkan dia membayar untuk beberapa sayuran yang dibelinya. Bagaimanapun, apabila pemilik gerai tersebut memberikan kembali baki wangnya, wanita itu dilihat memasukkan sekeping wang kertas ke dalam poketnya sambil mengalih perhatian pemilik gerai tersebut.

Dia kemudiannya dengan licik menunjukkan wang di tangannya kepada pemilik gerai tersebut bahawa dia menerima baki wang yang “salah”.

Dengan hairan kerana baki wang tidak mencukupi, lelaki itu mengira wang tunai yang berada di tangan makcik itu dan kemudian dia memberi sekeping wang kertas yang dikatakan tidak cukup itu.

Video asal, yang telah dipadam, telah dimuat naik oleh pengguna Facebook Fu Yuet Ho. Ia menjadi tular sejak dimuat naik dan mengumpul lebih 150,000 tontonan dan 4,000 kongsian.

Tonton gerak-geri makcik tersebut dalam video di bawah:

Perhatikan pergerakannya yang licik pada 00:47.

Ramai netizen menyatakan rasa tidak puas hati mereka tentang tindakan makcik itu, mengatakan bahawa perbuatannya sama seperti mencuri. Sementara ada yang mengatakan bahawa tindakannya itu harus dilaporkan kepada pihak polis.

Sumber: Fu Yuet Ho/Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *