“Abah bwa makanan, ltak dlm tisu bgi kami…” -Kakak Aliff Syukri kongsi kenangan bersama aarwah ayah

Penceraian ibu bapa bukanlah menjadi penghalang kepada seorang anak untuk tetap menyayangi seorang bapa, walaupun mengikuti ibunya selepas ibu bapanya bercerai, adik kepada Dato Aliff Syukri, Yatie sentiasa menabur bakti kepada ayahnya.

Pemergian ayah kandung sememangnya meninggalkan kesan kepada Yatie, yang merupakan anak hasil perkongsian ibunya Rozita Ibrahim bersama allahyarham ayahnya.

Saya jarang letak gambar abah. Tp hari ni lepas semua selamat dikebumikan, terimbas gambar raya tahun sudahnya. Sy masih x blh terima abah dah x ada. Sy cuba belajar redha. Abah jumpa dulu arwah Ani

Alhamdulillah abah berjaya tgk kesemua anak2 nya ( anak dgn isteri kini ) mandikan beliau. Itulah hajat arwah sebenarnya. Utk tgk anak2 dia sekali berkumpul

Sy sedih. Sebak. Tapi tersangat tersentuh sbb arwah meninggal dlm keadaan tersenyum lebar. Badannya juga tak ada sedikit najis pun. Memandangkan doktor tak sempat buat pembedahan lanjut, badannya elok dari luka

Abah sy org susah. Jadi guard di hotel. Tak mampu belikan sy dgn adik @aliffsyukriterlajaklaris makanan sedap2. Dia kumpul dr makanan yg dibuang dr hotel. Letak dlm tisu utk bagi kami berdua setiap kali kami berjumpa. Itu je yg dia mampu bagi selain sedikit duit poket. Sy pernah mogok nak jam tgn. Padahal duit abah ada tu je smpi cukup bulan

Minta walkman. Abah tolak gaji 6 bulan. Sedikit pun x pernah marah sy sbb arwah teramat penyabar orgnya. Spjg sy kenal abah, tak akan keluar dr mulut dia cerita buruk org lain. Semua org keliling dia baik katanya

Jauh sekali meminta sy & adik duit walau sesak mcm mana pun. Oh abah, kalaulah keluarga kita spt keluarga normal yg lain.. kami akan berikan apa shj. Tp Allah lbh hebat mencaturkan hidup kita semua

#abahsayang #dalamkenangan #alfatihah #hadiahbirthdaypalingdiingati

Sebentar tadi, Yatie telah meluahkan perasaan hibanya atas pemergiaan ayah kandungnya ke ramatullah. Dedikasi Yatie ini telah mendapat perhatian ramai, yang meluahkan rasa sebak.

Arwah abah pergi dalam keadaan tersenyum…

Menurut Yatie, sehingga kini dia tidak mempercayai ayah kandungnya telah pergi menghadap Ilahi, namun dia redha akan ketentuan Ilahi. Hasrat terakhir arwah ayahnya adalah ingin melihat anak-anaknya berkumpul.

“Alhamdulillah abah berjaya tengak ke semua anak2 nya ( anak dgn isteri kini ) mandikan beliau. Itulah hajat arwah sebenarnya. Untuk tengok anak2 dia sekali berkumpul.

Sy sedih. Sebak. Tapi tersangat tersentuh sbb arwah meninggal dlm keadaan tersenyum lebar. Badannya juga tak ada sedikit najis pun. Memandangkan doktor tak sempat buat pembedahan lanjut, badannya elok dari luka.”

Ayah letak makanan kat tisu masa kerja guard di hotel

Abah saya orang susah. Jadi guard di hotel. Tak mampu belikan saya dengan Aliff makanan sedap2. Dia kumpul dari makanan yang dibuang dari hotel. Letak dalam tisu untuk bagi kami berdua setiap kali kami berjumpa. Itu je yang dia mampu bagi, selain sedikit duit poket. Saya pernah mogok nak jam tangan. Padahal duit abah ada tu je sampai cukup bulan.

Abah amat penyabar, hanya diam walau susah…

Minta walkman. Abah tolak gaji 6 bulan. Sedikit pun x pernah marah saya sebab arwah teramat penyabar orgnya. Sepanjang saya kenal abah, tak akan keluar dari mulut dia cerita buruk orang lain. Semua orang keliling dia baik katanya.

Minta walkman. Abah tolak gaji 6 bulan. Sedikit pun x pernah marah saya sebab arwah teramat penyabar orgnya. Sepanjang saya kenal abah, tak akan keluar dari mulut dia cerita buruk orang lain. Semua orang keliling dia baik katanya.

Sumber : Instagram Yatie Sendayu Tinggi

Antara komen ntizen.

Dinazi Ibrahim – Sebaknya😭😭😭..Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang beriman.. Al-Fatihah.

Wan Yusof – Seorang ayah sanggup berkorban untuk melihat mereka yang disayanginya bahagia.

Norlia Ahadi – MCM aku dlu keje hotel xde duit nk mkn kt hotel ada makanan balik bunkus dlm tisu bg anak makan.

Marziati Ismail – Bila dia dh pergi barulah kita nampak pengorbanan dan kasih syg mereka. Semoga arrwah abah ismail bin mahmood berada dalam kalangan para solehin.

Sumber detikberita

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *